31 stycznia rozpoczęliśmy sezon pstrągowy!

Trudno wyobrazić sobie lepsze miejsce na taką okazję niż Odcinek Specjalny na Dunajcu. Pełni optymizmu spakowaliśmy sprzęt i wyruszyliśmy do Krościenka. Na miejscu przywitał nas nasz przyjaciel Wojtek Kudłacz. Nastawialiśmy się na duże potokowce. Zabraliśmy wędki Vision Pike w klasie 9. Jak się później okazało, kije sprawdziły się znakomicie.

Aura postawiła nam trudne warunki. Dość mocnym podmuchom wiatru towarzyszyły fale opadów deszczu i śniegu na przemian. Z czasem jednak zrobiło się spokojniej, co umożliwiło dłuższe rzuty i celniejsze posłanie przynęty. Trudne warunki pogodowe w pełni zrekompensowały nam pstrągi. Ryby „gryzły” aż miło. Zabawa była znakomita.

Na początku większość oddanych rzutów kończyło się braniem. Co chwilę któryś z nas holował rybę. Przodował oczywiście „tubylec” – Wojtek. Większość ryb mieściło się w przedziale między 30 a 40 cm. Większe sztuki trzymały się bliżej dna.

Łowiliśmy dużymi streamerami, starając się poprowadzić je jak najgłębiej. Nie było to zbyt trudne przy dość niskim stanie wody. Zabójczo skuteczne okazały się streamery Wojtka. Nie udało się nam zaciąć pstrąga powyżej 50 cm, ale trafiło się kilka naprawdę ładnych sztuk powyżej 40 cm. Kondycja ryb, jak na tę porę roku znakomita. Wraz z poprawą pogody brania następowały coraz rzadziej. Po południu zrobiło się cieplej i wyszło słońce.

Stanęliśmy na brzegu i patrząc na Dunajec nie mogliśmy przestać się uśmiechać. Przepiękny początek sezonu. Super atmosfera. Genialna zabawa w świetnym towarzystwie. Pięknie ubarwione i waleczne pstrągi. Czego chcieć jeszcze? Nie możemy się już doczekać kolejnego wypadu. Do zobaczenia nad wodą!